Zer egin dezakegu bihotz-taupaden erritmoaren aldaketak aztertzeko?
Nola demostra daiteke nesken eta mutilen bihotz-erritmoa ea berdina den?
Gela osoko ikaskide guztien bihotz-erritmoaren ikerketa egin dugu.
1. Lehendabizi, bakoitzaren atseden-erritmoa minutu bakoitzeko hartu dugu.
Hau, inolako ariketarik egin gabe eta eserita egonda hartu dugu.
2. Gero, ariketa arin bat egin dugu, 10 salto txiki tokian bertan eta ariketa-erritmoa hartu dugu.
3. Azkenean, eta atsedena egin ondoren, ariketa gehiago egin dugu, 20 salto txiki.
DRIVEn partekatutako taula prestatu eta jasotako datuak idatzi ditugu.
6. mailako ikasleak
|
Erritmoa atsedenean
|
Erritmoa 10 salto egin ondoren
|
Erritmoa 20 salto egin ondoren
|
1.
|
83
|
100
|
120
|
2.
|
78
|
84
|
91
|
3.
|
94
|
104
|
120
|
4.
|
64
|
92
|
108
|
5.
|
76
|
101
|
112
|
6.
|
84
|
111
|
127
|
7.
|
96
|
115
|
132
|
8.
|
62
|
73
|
92
|
9.
|
83
|
102
|
104
|
10.
|
62
|
70
|
85
|
11.
|
78
|
102
|
133
|
12.
|
63
|
89
|
130
|
13.
|
72
|
80
|
100
|
14.
|
44
|
120
|
153
|
15.
|
62
|
73
|
78
|
Bukatzerakoan, gela osoko datuak bildu ditugu eta bataz bestekoak, kalkulatu ditugu.
6. mailako ikasleak
|
Erritmoa atsedenean
|
Erritmoa 10 salto egin ondoren
|
Erritmoa 20 salto egin ondoren
|
Bataz bestekoa
|
73
|
94
|
112
|
Denen artean, datu guztiak aztertu ditugu. Eta alde batetik, neskenenak eta bestetik, mutilenenak kalkulatu ditugu, ikusi ahal izateko batzuen eta besteen artean, desberdintasunik dagoen.
Nesken
|
Erritmoa atsedenean
|
Erritmoa 10 salto egin ondoren
|
Erritmoa 20 salto egin ondoren
|
Bataz bestekoa
|
78
|
94
|
106
|
Mutilen
|
Erritmoa atsedenean
|
Erritmoa 10 salto egin ondoren
|
Erritmoa 20 salto egin ondoren
|
Bataz bestekoa
|
69
|
94
|
116
|
Datuak kontutan hartuta, ikus dezakegu nesken eta mutilen arteko bihotzaren erritmoa, nahiko antzekoa dela.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina